مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.
مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

معرفی و دانلود فایل کامل پاورپوینت بررسی حافظه ها

پاورپوینت بررسی حافظه ها در 9 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
پاورپوینت بررسی حافظه ها

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی حافظه ها در 9 اسلاید قابل ویرایش



حافظه های الکترونیکی

حافظه ها ی الکترونیکی با اهداف متفاوت و به اشکال گوناگون تاکنون طراحی و عرضه شده اند.
حافظه فلش ، یک نمونه از حافظه های الکترونیکی بوده که برای ذخیره سازی آسان و سریع اطلاعات در دستگاههائی نظیر : دوربین های دیجیتال ، کنسول بازیهای کامپیوتری و ... استفاده می گردد. حافظه فلش

اغلب مشابه یک هارد استفاده می گردد تا حافظه اصلی . در تجهیزات زیر از حافظه فلش استفاده می گردد :

تراشهBIOS موجود در کامپیوتر · CompactFlash که در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد .

SmartMedia که اغلب در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد · Memory Stick که اغلب در دوربین های دیجیتال استفاده می گردد .

کارت های حافظه PCMCIA نوع I و II

کارت های حافظه برای کنسول های بازیهای ویدئویی




مبانی حافظه فلش

حافظه فلاش یک نوع خاص از تراشه های EEPROM است . حافظه فوق شامل شبکه ای مشتمل بر سطر و ستون است . در محل تقاطع هر سطر و یا ستون از دو ترانزیستور استفاده می گردد. دو ترانزیستور فوق
توسط یک لایه نازک اکسید از یکدیگر جدا شده اند. یکی از ترانزیستورها Floating gate و دیگری Control gate خواهد بود. Floatino gate صرفا" به سطر (WordLine) متصل است . تا زمانیکه لینک فوق وجود داشته باشد در سلول مربوطه مقدار یک ذخیره خواهد بود. بمنظور تغییر مقدار یک به صفر از فرآیندی با نام Fowler-Nordheim tunneling استفاده می گردد.
از Tunneling بمنظور تغییر محل الکترون ها در Floating gate استفاد می شود. یک شارژ الکتریکی حدود 10 تا 13 ولت به floating gate داده می شود. شارژ از ستون شروع ( bitline) و سپس به floating gate خواهد رسید .در نهایت شارژ فوق تخلیه می گردد( زمین ) .شارژ فوق باعث می گردد که ترانزیستور floating gate مشابه یک "پخش کننده الکترون " رفتار نماید . الکترون های مازاد فشرده شده و در سمت دیگر لایه اکسید به دام افتاد و یک شارژ منفی را باعث می گردند.
الکترون های شارژ شده منفی ، بعنوان یک صفحه عایق بین control gate و floating gate رفتار می نمایند.




نحوه انتخاب یک فلش دیسک

شکل ظاهری :

اکثر بخش های شکننده فلش دیسک نظیر اینترفیس USB می بایست دارای یک روکش مناسب باشند . در زمان انتخاب یک فلش دیسک تجهیزات جانبی همراه آن نظیر کابل های رابطه و سایر موارد موجود را بررسی نمائید .

ظرفیت : فلش دیسک ها با ظرفیت های متفاوتی تولید و عرضه می گردند.ظرفیت یک فلش درایو را متناسب با نیاز خود انتخاب نمائید .

سازگاری : در صورتی که کامپیوتر شما دارای یک پورت USB 1.1 و یا USB 2.0 است، فلش درایوی را انتخاب نمائید که با آنان سازگار باشد. پورت های USB 1.1 دارای سرعت کمتری نسبت به پورت های USB 2.0 می باشند.اکثر درایوهای USB 2.0 در پورت های USB 1.1 کار می کنند ولی به منظور استفاده از تمامی ظرفیت سرعت، درایو USB 2.0 را به همراه پورت USB 2.0 استفاده نمائید . در زمان انتخاب یک فلش درایو می بایست سازگاری آن با سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر نیز بررسی گردد .

حفاظت داده ها :

نحوه حفاظت محتویات دیجیتال ذخیره شده بر روی یک فلش درایوبه چه صورت است؟ تعداد زیادی از فلش درایوها دارای سوئیچی به منظور حفاظت در مقابل نوشتن تصادفی می باشند ( نظیر دکمه های موجود بر روی فلاپی دیسک ها و نوارهای ویدئوئی ) . در صورتی که اطلاعات حساس و مهمی بر روی فلش درایو ذخیره شده است و نمی بایست افراد غیرمجاز به آنان دستیابی داشته باشند ، فلش دیسکی اننخاب گردد که امکان استفاده از رمز عبور را در اختیار شما قرار می دهد روزانه بسیاری از ما این فایلهای فلش را در اینترنت مشاهده میکنیم. از کلیپ های مختلف گرفته تا بازی هایی که با فلش ساخته میشوند. اما سوالی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند این است که چگونه این فایلهای فلش را بر روی هارد کامپیوتر ذخیره کنیم و در مواقع مورد نیاز و بدون اتصال به اینترنت آنها را تماشا کنیم؟ همان طور که مطلع هستید تمامی مرورگرهای اینترنتی دارای قسمتی با عنوان CACHE میباشند که فایلهای مرور شده در صفحات وب را به همراه خود صفحه به صورت موقتی در این فضا نگه داری میکنند. بنابراین برای شروع کار شما باید مطمئن باشید این قسمت در مرورگر شما فعال میباشد و فضای کافی برای ذخیره فایلها در آن محیا میباشد.


اعتماد شما سرمایه ما
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.